عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 6 فروردين 1397
بازدید : 282
نویسنده : Elmira Dehghani

بهترین موس های گیمینگ 

اگر شما یکی از بهترین رایانه ها را خریداری کردید، وقت آن است که یکی از بهترین موس ها را نیز داشته باشد. قابل درک است که بعد از پرداخت هزینه بالایی برای راه اندازی یک سیستم رایانه قوی، بخواهید هزینه های خود را کاهش دهید، اما چرا برای سیستم خود از یک موس در حد متوسط استفاده کنید؟ شما باید یکی از بهترین موس های بازی را انتخاب کنید تا همه چیز منطبق با PC شگفت انگیزی باشد که تهیه کردید.

هر جا هر بحثی که راجع به یک قطعه سخت افزار کامپیوتر مشاهده می کنید، به این جمله می رسید که " گران تر است، بهتر است. "ولی وقتی برای خرید یک موس اقدام می کنید به دنبال تعادلی بین قیمت و عملکرد آن باشید و نه به دنبال یک موس گرانقیمت. در این مقاله شما را با موس های حرفه ای و با قیمت مناسب نسبت به عملکرد آنها آشنا خواهیم کرد.

 

تست موس های گیمینگ

در تست کردن موس های گیمینگ چند نکته مهم وجود دارد که هرکدام در کمی پایین تر توضیح داده شده . میزان قدرت ردیابی موس ، کنترل سرعت موس ، Jitter، Angle Snapping، Acceleration ، Grip و تعیین اینکه چه مقدار از این مشکلات بر کارایی موس تاثیر دارند از عواملی هستند که در تست یک موس گیمینگ تاثیر گذار هستند.

Grip:
به معنای این است که شما چگونه موس را در دست های خودتان میگیرید. که عموماً به سه دسته تقسیم میشود :

کسانی که با پنجه ( Claw Grip )
کسانی که با انگشتان ( Fingertip )
و کسانی که با کف دست ( Palm Grip ) از موس استفاده میکنند.

CPI:
یعنی اینکه که سنسور موس در هر اینچ چندین بار سطحی که در حال حرکت بر روی آن میباشد را میخواند.البته با نام DPI هم شناحته میشود اما CPI اصطلاح صحیح تری است. هر چقدرCPI کمتر باشد ، شما باید موس را بیشتر حرکت دهید تا نشانگر روی مانیتور حرکت کند.
Jitter : به معنای دقت نکردن و اشتباهات موس در شناسایی و خواندن سطحی که بر روی آن در حال حرکت هست ،می باشد. این مواقعی اتفاقا می افتد که شما موس را با سرعت زیاد تکان بدهید یا CPI موس بالا باشد. این اتفاق باعث میشود که نشانگر روی مانیتور شما بطور نامنظمی حرکت کند. که این اتفاقا در بازی های شوتر بسیار اعصاب خوردکن خواهد بود !

Angle snapping:
یا همان Prediction ( حدس زدن ) اطلاعاتی را از سنسور موس دریافت کند و با هدف ساختن حرکات نرم تر آن را تبدیل به خروجی میکند. بر فرض مثال شما میخواهید یک خط افقی بکشید. به احتمال زیاد خیلی خوب از آب در نخواهد آمد. ممکن است خمیدگی هایی در این خط شما بوجود بیاید.در واقع اینجاست که Angle snapping به درد ما میخورد. این ویژگی کمک میکند که خمیدگی ها صاف از آب در بیایند و در نهایت شما یک خط افقی صاف خواهید کشید.
البته این قابلیت در بازی ها خوب نیست چون حرکت دست شما با حرکتی که قرار است در بازی اتفاق بیفتد فرق خواهد داشت. ضمن اینکه این قابلیت در موس های گیمنگ از طرف کارخانه همیشه غیر فعال است.

Acceleration:
بدترین مشکل در یک موس گیمینگ Acceleration است. وقتی سنسور موس این عمل را انجام میدهد ، به این معنا است که نشانگر موس سرریع تر حرکت خواهد کرد هرچقدر سریع تر موس را حرکت دهید ، نشانگر سریع تر حرکت خواهد کرد. مثلاً اگر شما موس را ۵ سانتی متر حرکت دهید ، نشانگر موس ۸ سانتی متر بر روی مانتیور حرکت میکند.

Perfect Control Speed یا Malfunction Rate:
به سرعتی گفته میشود که موس را در حالی که سطح زیرین خود را با دقت شناسایی میکند می توان حرکت داد .بیشتر موس های گیمینگ در سرعت های پایین با دقت حرکت میکنند اما موس هایی که CPI کمتری دارند در سرعت های بالا باید در فواصل بیشتری حرکت داده بشوند. در سرعت های بالا و مخصوصاً در CPI بالا ، همه سنسور های موس قادر به تشخیص سطح زیرین خودشان با دقت نمیشوند. چیزی که باعث میشود موس ها سطح را با دقت تشخیص بدهند درواقع مقدار CPI است.

توجه کنید که یک موس برای همه افراد خوب نیست و به همین دلیل در این مقاله موس هایی هم برای کسانی که با دو دست بازی میکنند ( یعنی هم میتوانند با دست چپ از موس استفاده کنند و هم میتوانند از دست راست استفاده کنند ) هم برای کسانی که دست کوچکی دارند و به اجبار دنبال موس های کوچکی هم هستند ، هم برای کسانی که پول زیادی دارند و میخواهند بهترین موس را در برابر پولی که میپردازند انتخاب کنند ، معرفی شده است.

بهترین موس برای استفاده با دو دست

این موس ها که با نام Ambidextrous شناخته میشوند ، موس هایی هستند که بخاطر نوع طراحی آنها هم افراد چپ دست و هم افراد راست دست میتوانند از آن ها استفاده کنند. پس اگر شما جزء افرادی هستید که هم چپ دست به حساب میایید و هم راست دست ، این بخش از مقاله به درد شما میخورد.
بهترین موس گیمینگ که جزء این موس ها میباشد ، Steelseries Sensei Raw نام دارد.
این موس که برادر بزرگتر مدلSensei به حساب می آید ، برخلاف قیافه مظلومانه و ساده ای که دارد ، یکی از بهترین موس ها در نوع خودش می باشد. Steelseriesدر این موس تصمیم گرفته که بعضی از ویژگی های اضافی که زیاد به استفاده نمی آیند حذف کند که همین باعث شده موس کمی کوچکتر و لاغر تر بشود. همچنین این شرکت قیمت پایینی را برای این موس انتخاب کرده. ۶۰ دلار ! بر خلاف مدل معمولی Sensei که ۹۰ دلار قیمت دارد.



:: موضوعات مرتبط: لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , ماساژور برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: بهترین موس گیمینگ ارزان , قیمت موس های گیمینگ , بهترین موس گیمینگ 2018 , خرید موس گیمینگ ارزان , بهترین موس برای طراحی , بهترین موس گیمینگ جهان , راهنمای خرید موس گیمینگ , بهترین مارک موس کامپیوتر , ,
تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1397
بازدید : 236
نویسنده : Elmira Dehghani
 

پرینتر جوهرافشان

چاپ جوهر افشان یک نوع چاپ کامپیوتری است که یک تصویر دیجیتال را با حرکت دادن قطرات جوهر بر روی کاغذ، پلاستیک یا ... بازسازی می کند. 
مفهوم چاپ جوهر افشان در قرن بیستم آغاز شد و این تکنولوژی برای اولین بار در اوایل دهه 1950 به طور گسترده توسعه یافت. از اواخر دهه 1970 پرینترهای جوهر افشان که می‌توانستند تصاویر دیجیتالی تولید شده توسط رایانه ها را تولید کنند، عمدتا توسط اپسون، هیولت پاکارد، (HP) و کانن تولید شدند. 

 

پرینتر لیزری

چاپ لیزری فرایند چاپ دیجیتال الکترواستاتیک است. این دستگاه، یک متن را با کیفیت بالا (و عکس های با کیفیت متوسط)، توسط  پرتاب لیزر به جلو و عقب توسط چندین سیلندر منحصربفرد به نام "درام" تولید می کند. پس از آن درام با انتخاب جوهر پودر الکتریکی (تونر)، تصویر را به کاغذ انتقال می دهد که پس از آن حرارت داده می شود تا به طور دائم ثبت شود.

 

فاکتورهای مهم در خرید یک پرینتر

1.     سرعت چاپ: پرینترهای رنگی، عمل چاپ را با سرعت پایین، معمولا تعداد 10 تا 20 صفحه در دقیقه چاپ می کنند، در حالی که پرینترهای رنگی با سرعت بالا، تعداد 15 تا 20 صفحه در دقیقه چاپ می کنند. چاپگرهای چندکاره رنگی با سرعت بالا 20-30 صفحه در دقیقه چاپ می کنند، در حالی که دستگاه های با سرعت بالا سیاه و سفید تا بیش از 40  صفحه در دقیقه را چاپ می کنند. 
 
2.     نحوه اتصال: اتصالات تمامی چاپگرها از طریق USB، پورت Ethernet و WiFi می باشد.
 
3.     دقت چاپ: دقت چاپ در اصل به تعداد نقاطي گفته مي‌شود كه در هر اينچ مربع از صفحه توسط چاپگر ايجاد مي‌شود كه اين نقاط معمولاً روي صفحه در دو جهت عمودي و افقي به چاپ مي‌رسند.



در ادامه این مطالب می تواند کمک در مورد آموزش تعمیرات پرینتر را ارئه دهد.


Resolution-1 (دقت چاپ)
دقت چاپ در يك چاپگر به‌طور مسلم يكي از عوامل مهم در انتخاب چاپگر است. دقت چاپ در اصل به تعداد نقاطي گفته مي‌شود كه در هر اينچ مربع از صفحه توسط چاپگر ايجاد مي‌شود كه اين نقاط معمولاً روي صفحه در دو جهت عمودي و افقي به چاپ مي‌رسند. به همين منظور، در هنگام معرفي دقت چاپ چاپگر آن را با دو عدد معرفي مي‌كنند. مانند 600* 600 كه اولين عدد مربوط به دقت چاپ افقي و دومين عدد مربوط به دقت چاپ عمودي است. امروزه اكثر چاپگرها از دقت استاندارد 600* 600 پشتيباني مي‌كنند كه اين عامل باعث به وجود آمدن تصاويري با دقت بالا در حين چاپ مي‌شود. به طور عمومي چاپگرهاي جوهر افشان دقتي در حدود 1200 * 2400 نقطه در اينچ را به چاپ مي‌رسانند اما در مدل‌هاي جديد اين چاپگرها اين نقاط افزايش يافته و به حدود 1200 * 4800 نقطه در اينچ رسيده است. ولي اين نكته را هرگز فراموش نكنيد كه حتي اگر شما بخواهيد كه 8 تا 10 تصوير عكاسي شده رنگي را در چاپگر جوهرافشان به چاپ برسانيد، بيشترين نقاطي كه يك چاپگر در چاپ اين تصاوير به كار مي‌برد 1200*‌1200 نقطه در اينچ است و تقريباً تمام چاپگرهاي موجود در بازار از يك كيفيت ثابت در چاپ اين تصاوير بهره مي‌برند. به همين علت، تعدادي از سازندگان چاپگر، به همراه دستگاه خود نرم‌افزارهاي جانبي ارائه مي‌دهند كه به وسيله آن شما مي‌توانيد تصاوير خود را اصلاح، رنگ آن را شفاف‌تر، و جزئيات آن را در چاپ بهتر نشان دهيد و در كل كيفيت بيشتري در هنگام چاپ به دست آوريد كه اين كار تأثيري مانند افزايش Resolution چاپگر دارد. بهترين راه براي بررسي كيفيت چاپ يك چاپگر، توجه به دقت چاپي نيست كه بر روي چاپگر نوشته شده است، بلكه مهم تصويري است كه بعد از چاپ از چاپگر خارج مي‌شود و شخص آن را در مقابل چشم خود مي‌بيند. اين حالت بهترين نوع قضاوت در دقت چاپ است.
چاپگرهاي ليزري تك رنگ در حدود 600 * 600 نقطه در اينچ را به چاپ مي‌رسانند كه اين دقت براي چاپ متن و تصاوير سياه و سفيد بسيار مناسب مي‌باشد. دقت چاپ در چاپگرهاي ليزري از 1200 * 1200 تا 1200 * 2400 نقطه در اينچ مي‌باشد كه با اين دقت مي‌توانيد تصاوير گرافيكي و عكس‌هاي خود را با بهترين كيفيت ممكن به چاپ برسانيد.


2- speed (سرعت چاپ)
Xerox Phaser 7300N
يكي ديگر از عوامل مهم در انتخاب چاپگر براي اكثر افراد سرعت چاپ آن است. زيرا براي بعضي از افراد، حتي چند ثانيه نيز تأثيرگذار مي‌باشد. به همين خاطر، يكي از فاكتورهاي مهم در خريد چاپگر، سرعت چاپ آن است. ولي آيا اين سرعت كه بر روي چاپگرها نوشته شده است، يك سرعت واقعي در چاپ متن يا تصوير است يا نه؟ آيا فكر مي‌كنيد چاپگرها مي‌توانند با سرعتي كه شركت‌هاي سازنده مدعي آن هستند صفحات را به چاپ برسانند؟
تعداد صفحاتي كه چاپگرهاي جوهرافشان موجود در بازار ادعاي چاپ آن را دارند، در حالت چاپ متن بين 5 تا 21 صفحه در دقيقه است. اما در تست‌هاي انجام گرفته در چاپ متن چاپگرها در حدود 2 تا 7‌صفحه را توانستند به چاپ برسانند. همچنين در چاپ صفحات گرافيكي كارخانه‌هاي سازنده ادعا كرده‌اند كه چاپگرهاي آن در حدود 2 تا 15 صفحه در دقيقه قدرت چاپ را دارند. ولي در تست‌هاي انجام گرفته سرعت چاپ واقعي آن‌ها در حدود 1 تا 3 صفحه در دقيقه مي‌باشد. در چاپگرهاي ليزري نيز موضوع همين‌طور است. يك چاپگر ليزري تك رنگ، در چاپ متن قدرت چاپ 10 تا 18 را در دقيقه دارد كه تقريباً نصف مقداري كه توسط كارخانه‌ها ادعا مي‌شود. چاپگرهاي ليزري رنگي در چاپ تصاوير گرافيكي، حدود 1 تا 4 برگ در دقيقه را به چاپ مي‌رساند كه اين مقدار چيزي در حدود يك به هشت مقداري است كه خود شركت اعلان مي‌‌كند. پس هميشه نبايد در خريد چاپگر، فقط به مشخصاتي كه بر روي چاپگر نوشته شده است اتكا كرد و بايد از كساني كه به‌طور عملي از آن وسيله استفاده كرده‌اند، سؤال شود. چون بهترين بررسي، استفاده از وسيله است.


3- print quality (كيفيت چاپ)
يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه در همان خريد چاپگر بايد به آن دقت نمود، كيفيت چاپ است. كيفيت چاپ بسته به نوع كارايي و مصارف كاربران، متفاوت است. اگر شما به چاپ متن‌هاي نوشتاري با كيفيت بالا نياز داريد. تقريباً تمام چاپگرهاي رنگي و سياه و سفيد ليزري در بازار متن‌هاي نوشتاري را به خوبي چاپ مي‌كنند. (چاپگرهاي ليزري رنگي هم در كشيدن نمودار‌ها و تصاوير دو بعدي گرافيكي بسيار عالي هستند و آن‌ها را به خوبي چاپ مي‌كنند.) در چاپ تصاوير گرافيكي و عكاسي، چاپگر جوهرافشان انتخاب مناسبي براي كاربران عمومي تا غيرحرفه‌اي است. در صورتي كه شما تصوير خود را بر روي يك كاغذ گلاسه به چاپ برسانيد، در اين حالت هم تصوير شما دقيق‌تر و زيباتر به چاپ مي‌رسد و هم مقدار جوهر كمتري را مصرف خواهيدكرد و با حداقل خرج، مي‌توانيد كيفيت مناسبي را به دست آوريد. اما اگر كاربر حرفه‌اي گرافيكي‌اي هستيد، به‌طور قطع به يك چاپگر ليزري نياز خواهيد داشت تا بهترين كيفيت ممكن را به شما ارائه دهد.


4- Cost per page (هزينه هر صفحه)
چهارمين نكته كه بايد در خريد چاپگر به آن توجه نمود، مقدار هزينه‌اي است كه در هر صفحه چاپ به وسيله چاپگر براي شما ايجاد مي‌شود چرا كه اين قيمت با مقدار مصرف جوهر توسط چاپگر رابطه مستقيم دارد. در چاپگرهاي جوهرافشان، قيمت كلي جوهر تأثير زيادي بر روي قيمت كلي چاپگر دارد. به‌طور عمومي، شارژ كارتريج‌هاي سه رنگ اصلي در حدود 21 تا 30 دلار و شارژ كارتريج مشكي در حدود 12 تا 30 دلار هزينه در بر دارد. در ايران بعضي از اين كارتريج‌ها، به صورت دستي پر مي‌شود. بازدهي اين كارتريج‌ها در حدود 300 تا 800 صفحه است كه طبق محاسبات انجام شده چاپ هر صفحه متن سياه و سفيد در حدود 1 تا 7 سنت و هر صفحه رنگي در حدود 6 تا 18 سنت هزينه در بردارد.
براي اين منظور تعدادي از كارخانه‌هاي سازنده، پيشنهادي در مورد افزايش حجم كارتريج دارند كه به وسيله آن حجم بيشتري جوهر در اختيار كاربر قرار مي‌گيرد و با آن‌كه قيمت كل كارتريج افزايش مي‌يابد، در كل نسبت به كارتريج اوليه در هر صفحه چاپ كاهش مي‌يابد. يكي ديگر از روش‌هاي كاهش قيمت چاپ در هر صفحه كه توسط شركت‌هاي canon ، ‌Epson و HP انجام گرفته است، استفاده از كارتريج‌هاي مجزاي قرمز، آبي و زرد در چاپگر است كه در صورت اتمام يكي از رنگ‌ها، به راحتي مي‌توانيد هر كدام از آن‌ها را تعويض يا شارژ نماييد كه اين عامل باعث كاهش هزينه تعويض تمام كارتريج‌ها مي‌شود.
تعداد صفحاتي كه توسط يك كارتريج يا تانر به وسيله چاپگر به چاپ مي‌رسد، به عواملي مانند جنس كاغذ كه تأثير زيادي در جذب بيشتر جوهر دارد، حجم صفحاتي كه توسط چاپگر به چاپ مي‌رسد، مقدار رنگ يا جوهري كه در صفحه به كار مي‌رود (مثلاً در يك صفحه تمام مشكي حجم بسيار بالايي جوهر مشكي مصرف مي‌شود كه اين عامل باعث خالي شدن جوهر مشكي با سرعت بيشتر مي‌شود بستگي دارد.)


5- امكانات جانبي چاپگر
پنجمين نكته‌اي كه بايد در خريد چاپگر به آن توجه كرد، امكانات جانبي چاپگر است كه باعث تسهيل استفاده از آن در كارهاي مختلف مي‌شود. تقريباً تمام چاپگرهاي جوهر افشان، داراي ويژگي يكساني مي‌باشند. مانند يك سيني كاغذ كه مي‌تواند در حدود 100 تا 150 صفحه كاغذ را در خود نگهداري مي‌كند، برخورداري از يك حافظه براي ذخيره اطلاعات و امكاناتي از اين قبيل كه به‌طور كلي در تمام چاپگرها وجود دارد. اما بعضي از سازندگان چاپگر، در چاپگرهاي خود امكانات جانبي ديگري قرارمي‌دهند تا باعث افزايش كارايي و سهولت استفاده از چاپگر شوند. مانند افزايش حجم جاگذاري كاغذ كه بتوان تعداد بيشتري كاغذ را در آن جا داد كه اين عامل در محيط‌هاي اداري نقش بسيار مهمي دارد و يا قراردادن يك رابط بي‌سيم شبكه‌‌802.11b براي ارتباط با كامپيوترها ديگر. همچنين افزايش ميزان حافظه چاپگر كه باعث افزايش سرعت چاپ در تصاوير گرافيكي مي‌شود و سرعت انتقال اطلاعات به چاپگر را نيز افزايش مي‌دهد. چاپگرهاي ليزري نيز داراي امكانات و ويژگي‌هاي جالبي براي استفاده در محيط‌هاي حرفه‌اي هستند. مانند توانايي نگاهداري 200 تا 1500 صفحه در سيني نگاهدارنده خود كه باعث افزايش سرعت چاپ و جلوگيري از تأمين كاغذ در زمان‌هاي كوتاه مي‌شود.
بيشتر پرينت‌هاي ليزري، دست كم داراي 8 مگابايت حافظه براي ذخيره اطلاعات مي‌باشند كه شما مي‌توانيد براي افزايش كارايي اين مقدار حافظه را تا حدود 4 تا 5 برابر افزايش دهيد. البته بهتر است براي كارهاي اداري چاپگر خود را حداقل به 32 مگابايت حافظه مجهز كنيد تا سرعت انتقال اطلاعات شما به چاپگر افزايش يابد. تعدادي از چاپگرهاي ليزري به همراه خود درايو هاردديسك دارند كه به شما امكان مي‌دهند كه بتوانيد فايل‌ها و عكس‌هاي شخصي موردنظر خود را در آن ذخيره كنيد و براي آن ‌ Password قرار دهيد كه هر شخصي امكان دسترسي به آن را نداشته باشد.
تعدادي از چاپگرهاي جوهرافشان كه قابليت چاپ عكس با دقت بالا را دارند، داراي امكانات جانبي جالبي مانند يك پورت‌ USB جداگانه براي اتصال سيستم به دوربين‌هاي ديجيتال، همچنين شكاف‌هاي حافظه براي اتصال به انواع مختلف حافظه و چاپ تصوير آن را دارند. در اين چاپگر براي سهولت كار يك مانيتور‌ LCD كوچك بر روي چاپگر قرار داده شده است كه قبل از چاپ عكس، مي‌توانيد عكس موردنظر خود را در اين LCD مشاهده كنيد و بعد آن را براي چاپ بفرستيد كه اين عامل باعث افزايش كارايي شما و همچنين امكان چاپ عكس بدون كامپيوتر را مي‌دهد. در ادامه بايد گفت كه امروزه تعدادي از شركت‌هاي سازنده، امكان چاپ سيستم بر روي‌‌CD و‌ DVD را در چاپگرهاي خود گنجانده كه به كاربر امكان مي‌دهد كه بتواند در كاربردهاي عمومي از اين چاپگر براي چاپ بر روي‌ CD استفاده كند.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , ماساژور برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچه چاپگر , چاپگر چیست , چاپگر لیزری چیست , عکس چاپگر لیزری , تحقیق در مورد چاپگر , کاربرد چاپگر جوهر افشان , معایب پرینترهای جوهر افشان , راهنمای خرید چاپگر عکس , ,
تاریخ : دو شنبه 4 فروردين 1397
بازدید : 219
نویسنده : Elmira Dehghani

 

دستگاه ذخیره سازی شبکه NAS یک دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه است که اجازه ذخیره و بازیابی داده ها را از یک مکان متمرکز به کاربران مجاز شبکه می دهد. دستگاه های NAS انعطاف پذیر هستند، به این معنی که شما به هر تعداد ذخیره ساز اضافی که نیاز داشته باشید، می توانید به آن اضافه کنید.

یک NAS، دستگاه ذخیره سازی سریع و ارزان است و به شما توانایی کنترل کامل داده ها را

می دهد.

 

دستگاه NAS برای شرکت های کوچک مناسب است، زیرا:

  1. کارکرد ساده دارند و در اغلب موارد به یک متخصص حرفه ای IT نیاز نیست.
  2. هزینه ای پایین دارند.
  3. پشتیبان گیری از داده ها آسان است، به طوری که در هر بازه زمانی می توانید این کار را انجام دهید.
  4. دارای امنیت ذخیره سازی بالایی هستند.

با استفاده از یک دستگاه NAS، داده ها به طور مداوم در دسترس هستند. به طوری که کارکنان در یک همکاری آسان، به موقع به مشتریان پاسخ می دهند، و به سرعت در فروش یا مسائل دیگر پیگیری ها را انجام می دهند، زیرا تمامی اطلاعات در یک مکان جمع آوری شده است.

یک دستگاه NAS، این امکان را بوجود می آورد که از راه دور با استفاده از اتصال به شبکه بتوان به داده ها دسترسی پیدا کرد و کارکنان در هر کجا و هر زمان که به داده ها نیاز داشته باشند یا احتیاج به ذخیره سازی داشته باشند می توانند کار خود را انجام دهند.

اما اگر شرکت ها و کسب و کارها بخواهند به جای NAS از فضاهای ذخیره سازی متعدد استفاده کنند ممکن است دچار مشکلاتی شوند که در ادامه به برخی از آنها پرداخته ایم:

  • داده های خارج از فضای همگام سازی.
  • به مرور زمان فضای ذخیره سازی کاهش می یابد و نیاز به فضاهای ذخیره سازی متعدد احساس می شود.
  • تاخیر در پاسخ به درخواست های خدمات مشتری یا درخواست های فروش.

 

برخی از انواع NAS برای کسب و کارهای کوچک عبارتند از:

  • NAS 2 یا 4bay مناسب برای کسب و کارهای کوچک تا 25 کارمند.
  • NAS Pro 2 4bay یا  6bayایده آل برای کسب و کارهای کوچک تا 50 کارمند و با سرعت بیشتری نسبت به NAS 2 یا 4Bay.
  • HDD NAS و Enterprise NAS HDD، هارد دیسک های NAS هستند که برای ظرفیت های بزرگ و با قابلیت اطمینان و عملکرد بالا طراحی شده اند.
  • Seagate Cloud Personal که مناسب برای افرادی است که می خواهند خاطرات خود و یا پروژه های کاری را ذخیره کنید.

 

NAS به عنوان یک راه حل ذخیره سازی با دلایل زیادی در حال گسترش است. دسترسی به داده های شرکت می تواند مزایای رقابتی فراوانی را به وجود آورد و سطح خدمات رسانی به مشتری را ارتقاء دهد، چرخه های فروش را تسریع کند و کیفیت کار پروژه هایی که نیاز به همکاری دارند را در یک شرکت بهبود بخشد.

 

 

 

سرور ذخیره ساز سینولوژی مدل DiskStation DS716+II یکی از راهکارهای ذخیره سازی فشرده اما قدرتمند است که می تواند برای سازمان های کوچک مناسب باشد. این محصول یک منبع مطمئن برای ذخیره سازی امن داده و اشتراک گذاری ویدئو با کیفیت UHD (Ultra High Definition) است. تمرکز اصلی دستگاه بر روی ضریب اطمینان و افزونگی (Redundancy) می باشد.

از مشخصات بارز این سیستم 4k transcoding است که پشتیبانی کامل تری را نسبت به آخرین فرمت و محتوای فایل های چند رسانه ای (Multimedia) ایجاد می نماید و امکان اشتراک گذاری فایل را در محیط های ویندوز، مک، و لینوکس ایجاد می نماید. با این ویژگی شما می توانید کتابخانه دیجیتالی خود را مرتب، فیلم های 4K UHD را تماشا یا برنامه های تلویزیونی را ضبط نمایید.

DS716+ll، سیستم فایل Btrfs را معرفی نمود. Btrfs یک سیستم فایل جدید است که توسط چندین شرکت ایجاد گردیده است و در حال حاضر مدل های NAS سینولوژی از آن پشتیبانی می کنند. Btrfs به منظور موانعی که اغلب در سیستم های ذخیره ساز سازمانی با آنها روبرو هستند، مانند تلورانس خطا، مدیریت و حفاظت داده طراحی گردید. با این سیستم شما به پیشرفته ترین تکنولوژی ذخیره سازی دسترسی پیدا می کنید تا نیازهای مدیریتی کسب و کارهای جدید را برآورده نمایید.

امکاناتی که Btrfs به سیستم شما می دهد عبارتند از:
* Built-in data integrity checkمشکلات سیستم را نشان می دهد و پایداری کلی سیستم را افزایش می دهد.
* Flexible Shared Folder/User Quota Systemکنترل کاملی را روی عملکرد تمامی کاربران و فایل های به
اشتراک گذاشته شده موجود در سیستم انجام می دهد.
* Advanced snapshot technologyبا مشخصه پشتیبان گیریِ قابل تنظیم، امکان 1024 کپی را در
بازه زمانی 5 دقیقه ای و بدون اشغال حجم قابل توجه ای از منابع سیستم را می دهد.
* File or folder level data restorationزمان را برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند تنها یک فایل یا فولدر
را ذخیره کنند، نگه می دارد و کار را برای این دسته از کاربران ساده می کند.
*Cloud Station with file versioningمیزان ذخیره سازی سیستم را به نصف کاهش می دهد.

به لحاظ سخت افزاری، این محصول دارای پردازنده داخلی چهار هسته ای با موتور رمزگذاری سخت افزار ساخت شرکت اینتل با کد Celeron N3160 است که فرکانس آن 2.24 گیگا هرتز می باشد. موتور رمزگذاری سخت افزار (AES-NI) به شما کمک می کند داده خود را با حداقل سربار (overload) و اتلاف عملکرد، امن نگاه دارید.

همچنین، در کنار رم 2GB DDR3، دستگاه دارای دو پورت LAN گیگابیت با قابلیت failover در پشت دستگاه می باشد. این ویژگی به شما کمک می کند که در مواردی که یک لینک دچار مشکل شود، ترافیک به لینک دیگر سوئیچ گردد و قطعی در شبکه اتفاق نیفتد. این مشخصه به صورت خاص مورد توجه کاربران سازمانی می باشد که داده آنها بسیار حساس است. دستگاه دارای 3 درگاه USB 3.0 نیز در پشت و جلو پنل می باشد که شما می توانید داده خود را به سرعت و آسان ارسال نمایید و در دستگاه های ذخیره ساز خارجی (مانند هارد اکسترنال، فلش مموری و ...) پشتیبان گیری انجام دهید. سینی درایور محصول به صورت hot-swap می باشد. Hot Swap فناوري جديدي است که به کمک آن مي‌توان بدون خاموش کردن دستگاه و درايوهاي ديگر، يک درايو را از جاي خود درآورد و يا جا زد، اين تکنولوژي براي جابجايي يک درايو خراب با يک درايو سالم بسيار کاربرد دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , ماساژور برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: ذخیره ساز qnap , قیمت nas qnap , استوریج qnap , نمایندگی qnap , هارد qnap , ,
تاریخ : دو شنبه 3 فروردين 1397
بازدید : 233
نویسنده : Elmira Dehghani

                      میهن مارکت؛ سامانه آنلاین مقایسه قیمت فروشندگان و اطلاع رسانی تجاری

امروزه برای خریداران کالاها و خدمات، اینترنت و به شکل کلی فضای مجازی، کسب اطلاعات در مورد کالاها و مشاهده قیمت و شرایط متنوع خرید را تسهیل کرده است.

ولی مشکل دیگری که به موازات توسعه این امکانات به وجود آمده است، تنوع و ازدیاد مراکز فروش و عرضه کالاها و خدمات و یا منابع متعدد اطلاع سانی محصولات، به شکل روز افزون است. این مشکل خیلی سوالات و ابهامات برای کاربر به وجود می آورد، از جمله:


دقیقا چه کالایی بخرم؟
کدام برند را بخرم؟
از کدام فروشگاه آنلاین، یا فروشگاه سنتی حاضر در فضای مجازی خرید کنم؟
قیمت ها را چطور مقایسه کنم؟
وضعیت ضمانت های کالاها چگونه است؟
چه اخبار و فن آوری یا مدلهای جدیدی وارد بازار شده یا درحال ورود هستند؟
آیا امکان خرید کالای دست دوم بجای نو و صرفه جویی چشمگیر در هزینه برای من وجود دارد؟
و سوال و ابهامات از این دست..

در این میان راه حلی که در کشورهای پیشرو و توسعه یافته فضای سایبری، بکار گرفته میشود، وب سایتهای اطلاع رسانی و مقایسه قیمت هستند.
در ایران نیز میهن مارکت اولین وبسایت ایرانی میباشد که از سال 1388 در این زمینه شروع به کار کرده و درحال حاضر نیز فعال است.

در میهن مارکت میتوانید:

- قیمت فروشگاه های معتبر سنتی و فروشگاه های اینترنتی هر کالا را در یک صفحه مشاهده و مقایسه کنید.


- با اطمینان خاطر  بیشتری فروشنده کالا را گزینش کنید، چون فروشندگان دست کم از فیلتر میهن مارکت گذشته اند.


- مشخصات و نظرات احتمالی درج شده کاربران آن کالا را بدون سانسور، مطالعه کنید و شما نیز نظرات و تجربیات خود را در مورد کالاها، برندها و شرکتها به اشتراک بگذارید.


- لیست قیمت های روز، برمبنی برند یا کالای مورد نظر دریافت کنید. 


- اخبار مرتبط با شرکتها، فن آوری ها، کالاها و برندها را مطالعه کنید.


- اگر شخصی کالای مورد نظر شما را بشکل دست دوم آگهی کرده است، آن ها را مشاهده نمایید یا خودتان آگهی درج کنید.


- اگر فروشنده ای برای کالایی تخفیف ویژه ای در نظر گرفته است، از آن مطلع گردید.


- در صورت خرید از فروشندگان، تجربه و نظر خود را برای مشاهده سایرین درج کنید، و حتی امکان شکایت و پیگیری شکایت شما، در چهارچوب اختیارات قانونی میهن مارکت، به عنوان حامی شما وجود

دارد.


- از امکانات جانبی مثل خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض، خرید انواع گیفت کارت، مشاهده قیمت روز دلار و طلا هم بهره ببرید.


- با عضویت در خبرنامه و شبکه های اجتماعی، اطلاعات جالب و مفیدی را دریافت کنید.



با استفاده از این گروه سایتها که قدیمی ترین و پیشرو ترین آنها، میهن مارکت هست، میتوانید پاسخ سوالات و ابهامات مطرح شده در ابتدا این گزارش را نه تنها در یک سایت، بلکه برای کالاهای بسیاری در یک صفحه، بیابید.


نکته مهم دیگر اینکه، کیفیت و کارایی این خانواده از سایتها، بسیار مبتنی بر همکاری و اشتراک تجربیات کاربران میباشد، پس با صرف زمانی اندک و درج نظرات خود بر روی کالاها یا شرکت هایی که تجربه و شناختی از آنها دارید، به سایر کاربران در انتخاب کالا، فروشنده و ضمانت بهتر کمک کنید. همینطور میتوانید با توصیه فروشندگان خوب و معتبری که میشناسید به عضویت در خانواده فروشندگان قیمت گذار در میهن مارکت، این خانواده و امکان انتخاب کاربران را گسترش دهید.

میهن مارکت در بسیاری از زمینه های کاری مدتهاست که فعالیت چشمگیری داشته و فروشندگان عضو، رقابت قیمت و کیفیت فروش بالایی را دارا هستند. برخی از آن زمینه ها به شرح زیر میباشند:

- ماشینهای اداری :
     پرینترها، فتوکپی، کارتریج، ویدئو پروژکتور و لوازم، اسکنر و بارکدخوان، صندوق فروشگاهی، تلفن سانترال و ...
 
- قطعات اصلی و جانبی کامپیوتر :
     پردازنده (CPU)، مادربرد، کارت گرافیک، رم، هارد دیسک و کلا ذخیره کننده های متنوع، مانیتور، موس، کیبورد، کیس و پاور ( منبع تغذیه )، درایوهای نوری، و ...

- لپ تاپ، تبلت، کامپیوترهای کامل و سرورها:
     لپ تاپ، تبلت، All in One ها، mini PC ها، کامپیوتر های تخصصی اسمبل شده، Rig Mining ( پکیج های ماینینگ ) و ...

- دوربین های دیجیتال و لوازم
- گوشی موبایل و لوازم
- تلویزیون و سینمای خانگی
- لوازم برقی خانگی
- کنسول های بازی
- تجهیزات امنیتی و دوربینهای مداربسته
- ابزارآلات صنعتی و تجهیزات مهندسی
- لوازم ورزشی، کمپ و کوهنوردی
- لوازم ماساژ و استراحت
- و گروه های کالایی متنوع و مختلف دیگر ...


برای آشنایی و پیوستن به شبکه های اجتماعی میهن مارکت نیز، اینجا کلیک کنید.


                   میهن مارکت؛ اولین پرتال اطلاع رسانی کالاها و مقایسه قیمت فروشندگان



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , ماساژور برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: لیست قیمت میهن مارکت , میهن مارکت بانه , میهن مارکت موبایل , میهن مارکت ساعت , میهن مارکت تلویزیون , میهن مارکت لب تاب , فروشگاه میهن کالا , ,
تاریخ : دو شنبه 2 فروردين 1397
بازدید : 273
نویسنده : Elmira Dehghani
راهنمای خرید ویدئو پرژکتور
 
امروزه با توجه به رونق گرفتن رایانه و ابزارهای هوشمند، نیاز به وجود دستگاهی همچون ویدئو پرژکتور که به وسیله آن بتوان مطالب موجود در رایانه و یا گوشی های موبایل و ... را برای طیف وسیعی از افراد در معرض نمایش قرار داد احساس می شود از این رو رفته رفته خرید این وسیله اولویتی در میان کالاهای اساسی برای مجموعه هایی همچون مدارس، سالن های تئاتر، کنفرانس ها و سخنرانی ها و ... محسوب می شود.
 
یک ویدئو پروژکتور تصویری، یک دستگاه الکترونیکی می باشد که سیگنال های ورودی صوتی/تصویری را می گیرد و با استفاده از یک یا چند لنز، ویدئو را بر روی هر سطح صاف، که اغلب یک صفحه نمایش پروژکتور سفید یا نقره ای است و در فاصله ای معین قرار دارد، نمایش می دهد. 
 
پروژکتورهای تصویری امکان ایجاد تصاویر بزرگ بدون نیاز به یک صفحه نمایش الکترونیکی مشابه را فراهم می کنند. 
فن آوری هایی که معمولا در پروژکتور های تصویری مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: نورپردازی نور دیجیتال (DLP)، نمایش کریستال مایع (LCD) و کریستال مایع روی سیلیکون (LCoS)که این پروژکتور های تصویری می توانند از منابع مختلف نور مانند چراغ های جیوه با فشار بالا، چراغ دیود، دیود لیزر و سیستم های دیود هیبرید LED / لیزر استفاده کنند.
 
مصرف کنندگان این دستگاه عموما به دنبال طیف وسیعی از ویژگی های کلی این وسیله بسته به نحوه استفاده از آن هستند. این ویژگی ها شامل روشنایی، کنتراست، رزولوشن، کیفیت رنگ و عمق کانونی و ... است.
 
وجود طیف گسترده ای از محصولات و ویژگی ها می تواند مصرف کننده ها و خریداران این دستگاه را دچار گمراهی کند که ما در این مجال اصطلاحات و مشخصات مورد استفاده در خرید یک ویدئو پرژکتور مناسب با نگاهی دقیق به انواع این دستگاه، هزینه های خرید و تعمیر و نگهداری آنها را ذکر می کنیم.
 
مشخصات کلی و کلیدی جهت خرید این دستگاه علاوه بر پارامتر قیمت، نوع و برند به شرح زیر می باشد:
 
برایتنس (Brightness): همان مقدار نور تابیده شده توسط پروژکتور است و مهم‌ترین فاکتور در انتخاب ویدئو پروژکتور است که شدت این نوع از روشنایی را با واحدی با نام انسی لومنس که یک استاندارد ملی آمریکا برای اندازه گیری روشنایی نور می باشد می سنجند. هرچه مقدار لومنس پایین تر باشد برای نمایش مجبوریم چراغهای محیط را خاموش کنیم.

عمر لامپ: که معمولاً بر حسب ساعت بیان می شود. دو عدد برای بیان طول عمر لامپ تصویر عنوان می شود، اولین عدد حداکثر ساعتی است که ویدئو پروژکتور می تواند در حالت استاندارد کار کند و دومین عدد به حداکثر ساعتی که ویدئو پروژکتور می تواند در حالت کم مصرف و نور پائین کار کند.

کنتراست (Contrast): تفاوت بین قسمت های روشن و تاریک تصویر است.هرچه عدد کنتراست بالاتر، محدوده ی گسترده تری از نورها و رنگ ها را خواهیم داشت و تصویری واضح تری را مشاهده خواهیم کرد.
 
Resolution: تعداد پیکسل هایی است که برای ایجاد یک تصویر استفاده می شود و در واقع منظور همان قدرت تفکیک پذیری تصویر است.
8 نوع از استانداردهای رزولوشن در تصاویر خروجی ویدئو پرژکتور به شرح زیر است که عدد بزرگتر نشان دهنده تعداد پیکسل های افقی و عدد کوچکتر نشان دهنده تعداد پیکسل های عمودی می باشد:
 

رزولوشن

پیکسل ها
( افقی*عمودی )

تعداد کل پیکسل ها

توضیحات

SVGA

600*800

۴۸۰,۰۰۰

به علت قیمت پائین و کیفیت تصویر خوب محبوبیت بالایی دارد، برای نمایش فایل های پاورپوینت و طرح های ساده گرافیکی بسیار مناسب است.

XGA

768*1024

۷۸۶,۰۰۰

برای تصاویر با رزولوشن نسبتا بالا مناسب است، ویدئو و عکسهای با جزئیات بالا را به خوبی نمایش میدهد.

SXGA

1024*1280

۱,۳۱۱,۰۰۰

رزولوشن بالا و البته گران تر از .XGA
این رزولوشن برای کارهای دقیق و مهندسی با رزولوشن بالا استفاده میشود

UXGA

12000*1600

۱,۹۲۰,۰۰۰

مورد استفاده در محیط های کاری بزرگ و استفاده از برنامه هایی که نیاز به جزئیات بسیار بالا دارند،این نوع پروژکتور ها قیمت بالا دارند.

WVGA

480*854

۴۱۰,۰۰۰

این رزولوشن به ۴۸۰p نیز معروف است و استفاده آن برای برای ویدئو پروژکتور های سینمای خانگی بیشتر است.

WSVGA

576*1024

۵۹۰,۰۰۰

به عنوان رزولوشن ۵۷۶p شناخته میشود و جزئیات و جزئیات پیکسلی آن از ۴۸۰p بیشتر است. بسیاری معتقدند این پروژکتورها مقرون به صرفه نیستند.

WXGA

720*1280

۹۲۲,۰۰۰

به عنوان رزولوشن ۷۲۰p شناخته میشود و برای تماشای فیلم های با کیفیت بالا بسیار کاربرد دارد. نسبت تصویر این رزولوشن ۱۶:۹ ( واید ) است.

WUXGA

1200*1920

۲,۳۰۴,۰۰۰

رزولوشن فول اچ دی برای تماشای تصاویر با حداکثر کیفیت و قیمت بسیار بالا

 
 
مورد دیگر، نسبت ابعاد هندسی تصویر پیش بینی شده است. هنگامی که نسبت ابعادی را انتخاب میکنید، نوع ویدیویی را که میخواهید تماشا کنید در نظر بگیرید.اگر چه شما می توانید فیلم با نسبت ابعاد بزرگتر نسبت به یک پروژکتور با نسبت ابعاد کوچک تر، را هم مشاهده کنید اما کیفیت تصویر را از دست می دهید زیرا پروژکتور کوچکتر یا قسمت کوچکی از تصویر را خرد می کند و یا قطع می کند.

 

راهنمای جامع خرید دیتا پروژکتور

 


در دیتا پروژکتورهای DLP یک چیپ با پنل‌های شیشه‌ای برای عبور نور تعبیه شده است. این چیپ قسمت منعکس‌ کننده‌ای از صدها آینه بسیار ریز دارد که با پیکسل‌ها به صورت تک به تک مطابقت می‌کنند. آینه‌های مذکور در حین تابیدن نور به عقب و جلو حرکت می‌کنند تا نور تابیده شده از هر پیکسل را به پرده نمایش منتقل کنند. به منظور تشخیص رنگ نیز در دستگاه‌های DLP چرخه رنگی از فیلترهای آبی، قرمز و سبز وجود دارد. این چرخ که به چرخ رنگ (Color Wheel) معروف است بین منبع نور و چیپ DLP میچرخد و رنگ نوری که از آن عبور می‌کند را به رنگ‌های آبی، سبز و قرمز تغییر می‌دهد.

عملکرد فناوری LCD به چه نحو است

در این فناوری نور بر روی آینه‌هایی تابیده می‌شود، این نور به سه رنگ اصلی قرمز، آبی و سبز تجزیه و از سه پنل شیشه‌ای منشور مانند به صورت جداگانه عبور می‌کند. اینجاست که پیکسل‌ها اجازه می‌دهند نور عبور کند یا اینکه مسدود شود. در مرحله بعد رنگ‌های جداگانه با استفاده از یک منشور دیگر ترکیب می‌شوند و در نهایت به پرده نمایش ارسال می‌شوند.

همان‌گونه که در جریان قرار گرفتید تفاوت زیادی بین فناوری LCD و DLP در دستگاه‌های دیتا پروژکتور وجود دارد.

با این حساب بد نیست نگاهی اجمالی به مزایا و معایب این دو فناوری داشته باشیم:

نقاط برتر فناوری DLP
حضور چیپ DLP در این دستگاه‌ها کمک می‌کند تا شاهد کنتراست بالاتری باشیم. اگر خاطر شما باشد گفتیم که کنتراست در واقع تفاوت میان نمایش رنگ سیاه و سفید را در تصویر مشخص می‌کند. به این ترتیب دستگاه‌های DLP قادر هستند متون و نوشته‌ها را با وضوح بیشتری نسبت به LCD‌ها نشان دهند. این امر باعث می‌شود دیتا پروژکتورهای DLP به گزینه‌ای مناسب برای مراکز آموزشی که با متن سر و کار دارند تبدیل شوند. در صورت خرابی لامپ نیز با تعویض لامپ، کیفیت تصویر بهتری را نسبت به دیتا پروژکتورهای LCD خواهند داشت.

نقاط ضعف فناوری DLP
دیتا پروژکتورهای DLP به لحاظ نمایش رنگ، کیفیت بصری رنگ‌های LCD را ندارند و به اصلاح رنگ‌ها را مرده و کم جان نشان می‌دهند. از طرف دیگر در کنار خرابی لامپ که مشکل رایج تمامی دستگاه‌های دیتا پروژکتور است، آمار خرابی چرخ رنگ این دستگاه‌‌ها نیز زیاد است.

نقاط برتر فناوری LCD
دیتا پروژکتورهایی که با استفاده از فناوری LCD تصویر ایجاد می‌کنند، از رنگ‌های درخشان‌تری برخوردار هستند و به قول معروف، تصاویر این دیتا پروژکتورها جان‌دار و طبیعی‌تر است. از طرف دیگر وضوح تصاویر دیتا پروژکتورهای LCD نیز بیشتر است.

نقاط ضعف فناوری LCD
دستگاه‌های دیتا پروژکتور LCD معمولا کنتراست کمتری نسبت به DLP‌ها دارند، این امر خود را در نمایش متون نشان می‌دهد. از کنتراست کم دستگاه‌های دیتا پروژکتور LCD که بگذریم، این دستگاه‌ها از قطعات بیشتری در ساختار خود استفاده می‌کنند که این امر باعث می‌شود تعمیر و نگه‌داری دشوارتری داشته باشند.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد، باید گفت نیاز شما در استفاده از دیتا پروژکتور، حرف اول را برای اتخاذ تصمیم در خرید می‌زند. اگر قصد دارید از دیتا پروژکتور برای مصارف آموزشی استفاده کنید، با توجه به قدرت بیشتر در نمایش متون و هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری کمتر، دستگاه‌های DLP را پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم به کیفیت تصاویر و رنگ‌ها اهمیت می‌دهید حتما نگاهی به دستگاه‌های دیتا پروژکتور موجود در بازار که از فناوری LCD استفاده می‌کنند. داشته باشید.

در اینجا به پایان راهنمای جامع دیتا پروژکتور می‌رسیم، اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه خرید و استفاده از دیتا پروژکتور دارید خواهشمندیم آنرا در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , ماساژور برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: راهنمای خرید پروژکتور روشنایی , بهترین ویدئو پروژکتور سینمای خانگی , قیمت ویدئو پروژکتور سینمای خانگی , قیمت ویدئو پروژکتور full hd , راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی , بهترین ویدئو پروژکتور جیبی , قیمت ویدئو پروژکتور سونی , مشخصات ویدئو پروژکتور خوب , ,
تاریخ : دو شنبه 1 فروردين 1397
بازدید : 266
نویسنده : Elmira Dehghani

شناخت و مقایسه عملکرد کنسولهای بازی متعدد، قبل از خرید یک مدل از آنها، مانند هر دستگاه دیجیتال دیگری برای خریدی بهینه و منطقی، لازم است. پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان جزء کنسول‌های خانگی سنتی محسوب می‌شوند که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

اگر قصد خرید یک دستگاه کنسول بازی خانگی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر اقدامی به مقایسه مشخصات فنی کنسول بازی X-Box One  با PS4  در این مقاله بپردازید.

در جدول زیر به مقایسه سخت افزاری 6 دستگاه پرطرفدار کنسول بازی پرداختیم.

 PS4 Slim, PS4 pro, PS4, X-Box One X, X-Box One  S, X-Box One

 

مثلا می‌توانیم به پشتیبانی از بلوری 4K UHD در کنسول‌های X-Box One  S و X-Box One X اشاره کنیم که پلی‌استیشن ۴ از چنین مشخصه‌ای بهره مند نشده است.

 

نام

مشخصات

PS4 Slim

PS4 pro

PS4

X-Box One X

X-Box One  S

X-Box One

پردازشگر اصلی

8core – 1.6GHZ  AMD custom “Jaguar” CPU

8core – 1.6GHZ  AMD custom “Jaguar” CPU

8core – 1.6GHZ  AMD custom “Jaguar” CPU

8core – 2.3GHZ  AMD custom CPU

8Core AMD Jaguar CPU

8core – 1.75GHZ AMD custom CPU

پردازشگر گرافیکی

 

AMD graphics clocked at 800MHz with 1.84 teraflops

AMD Polaris graphics with 4.2 teraflops

AMD graphics clocked at 800MHz with 1.84 teraflops

۱.۱۷۲ GHZ۴۰ واحد پردازشی معماری Polaris، توان ۶ ترافلاپس

Custom DirectX 11.1 AMD GPU

 

AMD graphics clocked at 853MHz with 1.31 teraflops

 

ظرفیت هارد

500GB

1TB

500GB

1TB

500 GB

1 TB

2 TB

500GB

حافظه رم

8 GB DDR5

8 GB DDR5

8 GB DDR5

12GB

8GB DDR3

8GB DDR3

درایو نوری

بلوری/DVD

بلوری/DVD

بلوری/DVD

بلوری 4K UHD

بلوری 4K UHD

بلوری/DVD

پورت ها

HDMI

analog-AV out

2xUSB 3.1

AUX

HDMI

3x USB 3.1

1x Gigabit Ethernet

1x PS Camera

 

HDMI

analog-AV out

2xUSB 3.0

AUX

S/PDIF

 

HDMI 2.0a in

HDMI 2.0a out,

3x USB 3.0

S/PDIF

Kinect port

IR out

HDMI 2.0a in

HDMI 2.0a out,

3x USB 3.0

S/PDIF

Kinect port

IR out

HDMI in

HDMI out

3x USB 3.0

S/PDIF

Kinect port

IR out

ابعاد

27.94 * 25.4 *  3.81 cm

 

32.51 * 29.46 * 5.33 cm

 

30.51 * 27.43 * 5.08 cm

 

30x24x6cm

29.46 * 22.61 * 6.35 cm

 

33.27 * 27.43 *  7.87 cm

 

وزن

2.1KG

3.2 KG

2.8 KG

۳.۸ KG

2.9 KG

3.5 KG

رنگ

مشکی

مشکی

مشکی/سفید

مشکی

مشکی/سفید

مشکی

 

نکته: در این مقاله سعی بر مقایسه مشخصات فنی و ظاهری دستگاهها بوده است و مقایسه قیمت محصولات به علت نوسانات قیمت در بازار ایران در نظر گرفته نشده است.

 

واقعیت مجازی:
خیلی‌ها انتظار داشتند که مایکروسافت در جریان E3 2017، اطلاعاتی از پشتیبانی کنسولش از واقعیت مجازی ارائه کند. با این حال این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل هم نمی‌توان هنوز در مورد توانایی‌های این کنسول در ارائه تجربه واقعیت مجازی چیزی گفت. البته که توان بالای ایکس‌باکس وان ایکس، باعث می‌شود تا این کنسول مشکلی در اجرای بازی‌های واقعیت مجازی نداشته باشد، ولی مشکل اینجا است که هنوز مشخص نیست این تجربه قرار است از طریق چه هدستی ارائه شود. در نقطه مقابل پلی‌استیشن 4 پرو با بهره بردن از هدست پلی‌استیشن VR که پرفروش‌ترین هدست واقعیت مجازی در شرایط فعلی به حساب می‌آید، کنسولی است که می‌تواند تجربه خوبی از این فناوری نوپا و جدید ارائه کند. مخصوصا که به مرور هم بازی‌های بیش‌تری برای این هدست تایید و عرضه می‌شوند.

موارد تاثیرگذار دیگر:
در خرید یک کنسول، به جز مواردی مثل قدرت، بازی‌ها و قیمت، عوامل دیگری نیز تاثیر دارند. عواملی که البته تقریبا تمامی آن‌ها به سلیقه شخصی فرد مربوط می‌شوند. برای مثال خیلی‌ها ممکن است طرفدار مایکروسافت یا سونی باشند و در نتیجه تحت هر شرایطی، خرید کنسول برند مورد علاقه خودشان را ترجیح بدهند. یا ممکن است فردی ظاهر یکی از این کنسول‌ها را بیش‌تر از دیگری بپسندد و این مورد را یکی از ملاک‌هایش در خرید کنسول بداند. کنترلر مورد دیگری است که می‌تواند در خرید کنسول تاثیرگذار باشد. به هر حال خیلی از افراد هستند که کنترلر ایکس‌باکس وان و نحوه جاگیری استیک‌های آن را مناسب می‌دانند و در نقطه مقابل هم عده‌ای ظاهر کلاسیک‌تر کنترلر سونی را می‌پسندند. در کل با اینکه این عوامل خیلی در عملکرد کنسول تاثیرگذار نیستند، اما می‌توانند روی تصمیم‌گیری نهایی شما تاثیر داشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , ماساژور برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: مقایسه ps4 با xbox one اپارات , ps4 بخرم یا xbox one , مقایسه xbox one s با ps4 pro , ps4 یا xbox one s , مقایسه ایکس باکس وان با پلی استیشن 4 اپارات , مقایسه گرافیک xbox one و ps4 , مقایسه ایکس باکس 360 با پلی استیشن 4 , ps4 slim یا xbox one s , ,
تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1396
بازدید : 257
نویسنده : Elmira Dehghani
اطلاعات مختصری درباره نصب، راه اندازی و نگهداری ویدئو پروژکتور
 
هزینه های راه اندازی یک ویدئو پروژکتور بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. برای راه اندازی پروژکتورها، در نهایت باید یک مکان برای نصب آن در نظر گرفته شود که البته می توان آن را در روی یک میز قرار داد اما ایده آل ترین راه این است که از دیوار و سقف برای نصب و جای گذاری آن استفاده شود.
 
هزینه بعدی برای راه اندازی یک ویدئو پرژکتور در انتخاب و نصب یک صفحه برای نمایش تصویر صرف می گردد. البته برای این منظور می توان از رنگ یا کاغذ دیواری هم استفاده کرد اما با این حال، بهتر است که یک صفحه ( پرده نمایش ) اختصاصی خریداری شود که در دو مدل دستی و اتوماتیک باز و بسته می شوند و باید با نوع ویدئو پروژکتور از لحاظ نشان دادن ابعاد تصویر و بافت و رنگ سازگار باشد.
 
هزینه دیگر یک ویدئو پرژکتور مربوط به جایگزین کردن لامپ آن می باشد که البته می توان به هنگام خرید، تکنولوژی DLP جدید بدون لامپ را در نظر گرفت که این تکنولوژی برای کاهش مصرف برق طراحی شده و به طور قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد.
 

می توان با رعایت چند نکته ساده باعث افزایش طول عمر لامپ دستگاه شد، به عنوان مثال به حداقل رساندن شدت روشنایی پروژکتور در زمان نمایش.

 علاوه بر این، در صورت ایجاد وقفه های طولانی در حین استفاده از دستگاه با فشار دادن دکمه های قطع نور دستگاه یا قراردادن دستگاه در حالت انتظار (Standby) لامپ را از مدار خارج نمایید.

هزینه دیگری که مطرح است در بحث ویدئو پروژکتورهای سه بعدی می باشد که عموما هزینه هایی بیشتر از دیگر پروژکتورها دارند. به طور کلی سرفصل نیازهای اساسی این دسته از ویدئو پروژکتورها به شرح زیر است:

 

1.یک صفحه نمایش و مکانیزم نصب

 

2.عینک های اضافی مخصوص که اکثر پروژکتورهای 3 بعدی شامل دو عدد عینک می باشند

 

 

3.یک کارت گرافیک سه بعدی

 

 

4.کابل HDMI برای اتصال مستقیم بین منبع ویدئو و پروژکتور
 
 

5.باتری هایی برای کنترل از راه دور، به علاوه اینکه هر جفت عینک ممکن است نیاز به باتری نیز داشته باشد. البته عینک هایی که دارای باتری های قابل شارژ هستند هم موجود می باشند که با گذشت زمان شارژ آنها به حداقل خواهد رسید.

 

نکات ایمنی

از قراردادن ویدئو پروژکتور به صورت عمودی خوداری کنید، پروژکتور باید به صورت تراز قرار بگیرد

هرگز روی ویدئو پروژکتور را نپوشانید

در هنگام تمیز کردن فیلتر هوا برق اصلی قطع باشد

هرگز دستگاه را مجاورت سیستم های گرمایشی، سرمایشی و رطوبت قرار ندهید

 

 

 

راهنمای وصل کردن لپ تاپ به ویدئو پروژکتور با ویندوز ۸

 

تنظیمات ویندوز 8 برای ویدئو پروژکتور

تنظیمات ویندوز ۸ برای ویدئو پروژکتور

اتصال ویندوز ۸ لپ تاپ ،یک راه عالی برای ارائه مطلب ،نشان دادن تصاویر و یا حتی تماشای یک فیلم بر روی یک صفحه نمایش بزرگتر می باشد و این وصل کردن لپ تاب به ویدئو پروژکتور، به راحتی انجام می شود.

این مراحل را دنبال کنید و ظرف چند دقیقه،صفحه نمایش خود را از طریق یک پروژکتورمشاهده کنید. (البته بستگی به این دارد که شما کابل ها و ورودی های را درست به هم وصل کنید)

توجه: شما می توانید با استفاده از میانبر Windows Key + P دیگر نیازی به رفتن به کنترل پنل (Control Panel) نداشته باشید.

 

Windows Key + P

 

Windows Key + P

۱- در حالی که ویدئو پروژکتور روشن است ، کابل را به لپ تاپ وصل کنید

( این اتصال هم بستگی به لپ تاپ و هم پروژکتور شما دارد. اکثر لپ تاپ ها دارای درگاه( پورت) VGA یا DVI هستند، اما تعدادی کمی از آنها هر دو پورت را دارند. برخی از پروژکتورها دارای پورت USB نیز هستند. بهترین گزینه را انتخاب کرده و یا از هر کابلی که برای اتصال مورد نیاز است، استفاده کنید).

۲- صفحه Control Panel را با تایپ کردن واژه “Control” را در نوار جستجو و انتخاب گزینه پایین باز کنید.

۳٫ در کادر جستجو کنترل پنل، کلمه «Projector» را تایپ کنید و سپس بر روی (Connect To A Projector )به معنی « اتصال به یک پروژکتور» کلیک نمایید.

۴- یکی از گزینه های زیر را برای چگونگی نحوه نمایش انتخاب کنید:

Duplicate: در این حالت تصویر بر روی صفحه نمایش و همچنین لپ تاپ نمایش داده می‎شود.
Extend: در این حالت تصویر شما بر روی دو مانیتور پخش می‎شود و می‎توانید مطالب مورد نظر را بین دو مانیتور جا به جا کنید.
second screen only : در این حالت تصویر فقط بر روی صفحه نمایش پروژکتور پخش خواهد شد.
۵- اکنون صفحه نمایش شما از طریق پروژکتور ظاهر می شود. به همین سادگی !

(اگر با هر مشکلی مواجه شدید ، مطمئن باشید که ویندوز ۸ ،سخت افزار را شناسایی کرده باشد.)

 

                       



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , ماساژور برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: تنظیمات ویدئو پروژکتور در ویندوز 10, تنظیمات ویدئو پروژکتور در ویندوز 7, تنظیم تصویر ویدئو پروژکتور, آموزش استفاده از ویدئو پروژکتور, تنظیمات ویدئو پروژکتور در ویندوز 8, اندازه تصویر ویدئو پروژکتور, تنظیم تصویر پروژکتور, تنظیم اندازه تصویر پروژکتور, ,
تاریخ : دو شنبه 27 دی 1396
بازدید : 263
نویسنده : Elmira Dehghani

آشنایی با رزولوشن تصویر در دوربین مداربسته

همیشه برای خریداران دوربین های مداربسته سوالاتی در مورد رزولوشن و وضوح تصاویر پیش می آید.در این مطلب به دانستنی های کاربردی درباره رزولوشن ها می پردازیم.

به طور کلی کلمه رزولوشن به معنای قابلیت نمایش جزئیات، تعیین و تمایز جزئیات است. کلمه رزولوشن در مفهوم به نمایش یا ظهور جزئیات اشاره دارد. و با یک تعریف ساده می توان گفت "هر چه اندازه و کیفیت تصویر شما بیشتر باشد، رزولوشن شما بیشتر است."

استفاده و خرید دوربین مداربسته به عنوان سیستم های امنیتی در ساختمانهای اداری و مسکونی در دهه های گذشته مورد توجه بوده است.دوربین مداربسته در گذشته از کیفیت پایین تصویر برخوردار بوده که با تکنولوژی HD-CVI، Ultra HD و Elite-IP این مشکل حل شده است. امروزه دوربین های مداربسته با رزولوشن بالا در دسترس هستند. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته به دو روش اندازه گیری می شود، آنالوگ و دیجیتال. رزولوشن آنالوگ برای دوربین های مداربسته آنالوگ با کیفیت TV Line و رزولوشن دیجیتال برای بیان پیکسل های تصویر دیجیتال استفاده می شود.

 

 

رزولوشن دوربین آنالوگ

رزولوشن دوربین های مداربسته آنالوگ با TV Line   اندازه گیری می شود. مقدار TV Line در دوربین مداربسته آنالوگ بین 420 تا 700 می باشد . این دوربین ها طرفداران خاص خود را دارند از این دوربین ها جهت سیستم های امنیت تصویری که پوشش فاصله کوتاه لازم دارند استفاده می شود . فاکتورهای بسیاری در رزولوشن دوربین موثر است،  مانند میزان لوکس ، WDR و … اما دوربین های مدار بسته 600 TV Line به بالا به جهت ارائه تصاویر کنتراست و دقیق در سیستم هایی که نیاز به تصویر صاف و دقیق دارند استفاده می شود .

720P، 1080P، چهار مگاپیکسل و 4K چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت در رزولوشن آن هاست. 1080P تصویر بزرگتری را نسبت به 720P ایجاد می کند.  اگر شما تصویر حاصل از این دو دوربین را در کنار هم قرار دهید، متوجه تفاوت آن خواهید شد. هر دوی این دوربین ها تصاویر HD و با کیفیت بالا تولید می کنند، ولی با بزرگنمایی تصویر 1080P کیفیت تصویر کمتر افت پیدا می کند. در واقع جزییات تصویر در رزولوشن بالا، بیشتر قابل شناسایی است تا در رزولوشن پایین. این ویژگی برای ثبت جزییاتی مثل پلاک خودرو و تشخیص چهره از فاصله دور، کاربرد زیادی دارد.

4k دارای رزولوشن 3840x2160 pixel است و در کل حدود 8.3 مگاپیکسل می‌باشد، کیفیت 4k از 24 تا 120 فریم‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند.درحال‌حاضر 4K  به سرعت در حال توسعه است و محصولات 4K  تبدیل به یک موضوع داغ شده، با وجود اینکه هم اکنون محصولات 4K زیادی در بازار است، اما هنوز تولید انبوه انجام نشده است. زیرا اجزای اصلی دوربین های مدار بسته 4K مثل سنسور تصویر و پردازشگر سیگنال تصویر هنوز گران است.

ویژگی منحصر به فرد دوربین های مدار بسته تحت ‌شبکه 4K UHD تصویری با کیفیت بسیار بالاست، بنابراین استفاده از این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته اسپیددام ( PTZ) می‌تواند پوشش نظارتی بسیار گسترده‌ای ارائه دهد.

بدین معنا که می تواند در مکانهای خارجی مانند میدان‌ها، ورزشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ساحل‌ها و غیره استفاده شود.

علاوه‌براین در مقایسه با 1080 full HD ، تکنولوژی 4k ultra HD وضوح تصویر بسیار بیشتری دارد که این برتری می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌هایی با جزئیات خیلی بیشتر را ارائه کند. برای مثال تشخیص چهره، پلاک‌خوانی و دیگر فعالیت‌های تحلیل تصویر دقیق‌تر و بهتر می‌شود.

 

 

مزیت انتخاب دوربین‌های مگاپیکسلی
رزولوشن
دوربین مگاپیکسلی با رزولوشن حداکثری 20 مگاپیکسل دقیق‌ترین جزییات را برای نظارت ایمن و موثر با دوربین چرخشی به دست می‌دهد.

انعطاف‌پذیری
امکان انتخاب از میان بیست و یک سطح فشرده‌سازی MJPEG، قابل تنظیم بودن تعداد فریم‌ها و وضوح قابل تنظیم این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان پارامترها را به گونه‌ای تعریف کرد که از محدودیت‌های ذخیره‌سازی و یا پهنای باند به بهترین وجه بهره‌برداری شود.

شرایط استفاده از دوربین مگاپیکسلی
در صورت نیاز به بالاترین رزولوشن
جایگزین کردن چند دوربین با یک دوربین
چنانچه لازم باشد برای ثبت تصاویر دقیق و پیماپیش اطراف از دوربین دیجیتال چرخشی استفاده شود.
کاربردهای دوربین مگاپیکسلی
دوربین مگاپیکسلی با برخورداری از امتیاز ثبت تصاویر دقیق دارای کاربردهایی چون نمایش مسافت‌های طولانی؛ برای مثال مشاهده حصارهای دور محوطه، یا امکان‌پذیر ساختن تشخیص اشیاء بسیار کوچک؛ مانند جواهرات است. همچنین دوربین مگاپیکسلی برای نظارت بر جمعیت و تحت نظر گرفتن بانک‌ها و موسسات مالی به کار برده می‌شود.

محدودیت دوربین مگاپیکسلی
محدودیت اصلی دوربین‌های مگاپیکسلی این است که به موازات افزایش تعداد پیکسل‌ها، حساسیت کاهش می‌یابد. صحنه‌های مورد نظر باید به خوبی روشن شود تا جزییات دقیق ضبط و مشاهده شود. همچنین دامنه دینامیک تصاویر دوربین مگاپیکسلی معمولاً کمتر از دوربین اچ دی است، بنابراین دوربین مگاپیکسلی برای صحنه‌های با کنتراست بالا یعنی صحنه‌هایی که در آنها در هر دو ناحیه سایه و روشن به جزییات نیاز است، مناسب نیست.

مقایسه دوربین‌های مگاپیکسلی و SD
مانند دوربین‌های اچ دی، یک دوربین دیجیتال مولتی مگاپیکسلی نیز در هر رزولوشن مفروض، ناحیه بسیار بزرگتری را از دوربین معمولی با وضوح استاندارد (اس دی) تحت پوشش قرار می‌دهد. قابلیت استریم کردن چند ویدئو به کاربر اجازه می‌دهد تا کل صحنه را ببیند و به طور همزمان بخش‌های کوچکی از آن را بزرگ کند. با بهره‌گیری از این قابلیت می‌توان با دوربین‌های کمتری بر یک ناحیه نظارت کرد.
دوربین‌های مگاپیکسلی نیز مانند دوربین‌های SD دارای فرمت 4:3 است و به همین دلیل غالباً جایگزین یا مکمل دوربین‌های SD می‌شود. البته دوربین مگاپیکسلی را باید در موقعیت‌هایی با نورپردازی مناسب و در جایی نصب کرد که ضبط جزییات مهم باشد.

قیمت
دوربین‌های مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین‌های مداربسته آنالوگ و دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه با وضوح استاندارد از عملکرد بهتر و قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. همچنین تجربه ثابت کرده است که دوربین مگاپیکسلی مقرون به صرفه‌ترین انتخاب برای سیستم‌های نظارتی تصویری است. درست است که قیمت اولیه دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه اس دی پایین‌تر از دوربین‌های مگاپیکسلی است، اما اگر هزینه تمام شده کل سیستم را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که با خریداری دوربین مگاپیکسلی در نهایت مبلغ قابل توجهی صرفه‌جویی خواهید کرد.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , ماساژور برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: رزولوشن در دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته با کیفیت , مشخصات فنی دوربین مداربسته , قیمت انواع دوربین مدار بسته , نرم افزار شفاف سازی فیلم دوربین مدار بسته اندروید , ,
تاریخ : دو شنبه 27 آذر 1396
بازدید : 305
نویسنده : Elmira Dehghani

مشکل ویدئو پروژکتور من چیست ؟ ( عیب یابی آنلاین مشکلات سخت افزاری ویدئو پروژکتور )

 

انواع ویدئو پرژکتور و کارآیی های آنها‎ ‎

 

درحال حاضر با توجه به اینکه ویدئو پروژکتورهای امروزی، هر دو قابلیت و کارآیی ویدئو و دیتا ‏پروژکتور را در خود گنجانده اند، در انواع و مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود و گستره ‏وسیعی از محصولات را در بر می گیرد که در ادامه به این مدل ها و ویژگی های آنها اشاره شده ‏است.‏

‏: ‏‎(Home Theater Projectors)‎پروژکتورهای سینمای خانگی ‏

این نوع از ویدئو پروژکتورها برای استفاده در منازل به عنوان سینمای شخصی و تماشای برنامه ‏های محبوب در اندازه بزرگ و کیفیت بالا طراحی و ساخته شده است.‏

‏:‏‎(Pico Projectors)‎پروژکتورهای پیکو ‏

این مدل به عنوان پروژکتورهای قابل حمل‎ ‎شناخته می شوند، محصولی برای استفاده به همراه ‏دستگاه های قابل حمل شامل گوشی های تلفن، لپ تاپ، دوربین ها و ازین قبیل می باشد. ‏این دستگاه از یک منبع نور ‏LED‏ یا لیزر استفاده می کند که این قابلیت، نیاز به وجود لامپ در ‏دستگاه را حذف می کند. ‏

‏:‏‎(3D Projectorsپروژکتورهای سه بعدی (‏

پخش کننده تصاویر به صورت 3 بعدی  چیزی شبیه به دو تصویر با یک افست کمی خیره کننده.‏‎ ‎که خود به دو دسته ‏Full HD 3-D‏ و ‏‎3D-ready‏ تقسیم می شوند.‏

‏):‏LCD Projectors‏ (‏LCD ‎

پروژکتورهای ‏LCD‏ رایج ترین پروژکتورهای هستند که به عنوان پروژکتور های سینمای خانگی ‏مورد استفاده قرار می گیرند. آنها کاملا قابل اعتماد هستند، تصویر بسیار خوبی را ارائه می ‏دهند و قیمت مناسبی دارند.‏

پنل ال سی دی از میلیونها کریستال مایع کوچک ساخته شده است که هر یک برای هر پیکسل ‏در یک تصویر دیجیتال است.‏

        ‎ :DLP Projectors

‎ ‎تکنولوژی ‏‎ ( Digital Light Processing)‎شامل تراشه ‏DLP‏ با استفاده از تکنولوژی بازتابنده ‏است. مشکل پروژکتورهای ‏DLP‏ این است که اکثریت قریب به اتفاق آنها فقط از یک تراشه ‏DLP‏ ‏استفاده می کنند که ممکن است مشکلات بصری مانند "اثر رنگین کمان" ایجاد کند اما طول ‏عمر پروژکتورهای‎ DLP ‎از پروژکتورهای‎ LCD ‎بیشتر است.‏

‏:‏LED Projectors

در این فناوری به جای استفاده از لامپ ها همانند پروژکتورهای سنتی، از تکنولوژی ‏LED‏ ‏استفاده می شود که عمر طولانی تری دارند و گستره ی رنگی بیشتری را شامل می شوند.‏

‏):‏Portable Projectorsپروژکتورهای پرتابل یا قابل حمل (‏

پروژکتورهای ویدئویی که به اندازه کافی کوچک و سبک هستند و قابل حمل بوده. روشنایی آنها ‏معمولا کمتر از 500 لومن بوده و قیمت پایینی دارند.‏

‏):‏Multimedia Projectorsپروژکتورهای چند رسانه ای (‏

پروژکتوری که قابلیت پخش بیش از چند رسانه از جمله تلویزیون، تلویزیون اچ دی، دی وی دی و ‏فیلم های بلوری و سه بعدی را داشته باشد و یا قابلیت پخش فیلم، صفحات گسترده، اسناد، ‏عکس ها، نمودارها، و سایر موارد را داشته باشد، در  دسته بندی پروژکتور چند رسانه ای قرار ‏می گیرد‎.‎

‏:‏Office Projectors

پروژکتورهای مناسب محیط کار هستند با توجه به این موضوع که در دفاتر کار احتیاج به نور ‏بیشتری می باشد.‏

‏):‏Business Projectorsپروژکتور تجاری (‏

پروژکتورهای مناسب ارایه مطالب در اتاق کنفرانس، تبلیغات تعاملی، فروش، و تجزیه و تحلیل ‏بازار تجاری یا کسب و کار می باشند.‏

‏:‏LCoS Projectors

این تکنولوژی مدلی برتر و یا درواقع ترکیبی از دو مدل ‏LCD‏ و ‏DLP‏ با قیمت بالاتری می باشد و با ‏تکنولوژی کریستال مایع در سیلیکون کار می کند. تراشه های ‏LCoS‏ بسیار شبیه به تراشه های ‏LCD‏ هستند. ‏LCoS‏ همچنین از ‏LCD‏ ها برای پردازش سیگنال های نور استفاده می کند. تصویر ‏پیش بینی شده توسط پروژکتورهای ‏LCoS‏ بیشتر شبیه فیلم های نمایش داده شده در تئاتر ‏های با کیفیت بالا است و بسیار صاف می باشد.‏

‎:3LCD Projectors

این تکنولوژی در واقع مدل تکامل یافته ای از ‏‎ ‎تکنولوژی‎ DLPمی باشد که دارای 3 تراشه یا چیپ ‏بوده و قابلیت بالایی در نمایش تصاویر به صورت طبیعی تر دارد.‏

 

‏: ‏‎(Pocket Projectors)‎پروژکتورهای جیبی ‏

محدوده روشنایی در پروژکتورهای جیبی امروزه بین 200 و 800 لومن بوده و‎ ‎اکثریت دارای ‏رزولوشن ‏WXGA‏ یا پایین تر هستند. وزن آنها کمتر از یک کیلوگرم بوده و توانایی نمایش تصاویر ‏بزرگ و بیشتر از 65 اینچ را هم دارند.‏

 

‏:‏HD Projectors

ویدئو پروژکتورهایی با کیفیت بالا و مناسب برای پروژه ها، با وضوح 1920 با 1080 و یا بالاتر می ‏باشند. این مدل از پروژکتورها دارا ی طیف وسیعی از قیمت ها بوده که قابل توجه ترین عامل در ‏تغییر قیمت آنها، نسبت کنتراست است.‏

 

 

مشکل ویدئو پروژکتور من چیست ؟

به طور کلی مشکلاتی که کاربران در هنگام کار با ویدئو پروژکتور برخورد می کنند به دو بخش نرم‎افزاری و سخت افزاری دسته بندی می‎شوند. مشکلات سخت افزاری، نگرانی بیشتری را برای مشتریان ایجاد می کنند. در این مطلب، چارتی را تهیه کردیم و سعی کردیم بیشترین مشکلات سخت افزاری که برای پروژکتور به وجود می آید را در آن جمع بندی کنیم . با استفاده از این چارت، شما کاربران محترم، از ایراد سخت‎افزاری پروژکتور خود و هزینه تعمیر یا تعویض قطعه معیوب بصورت آنلاین مطلع می شوید.


البته یادآوری چند نکته در این زمینه لازم می باشد :

– ما سعی می کنیم در آینده این چارت را کامل تر کنیم تا مشکلات بیشتری را پوشش دهد .

– پروژکتور شما ممکن است چند مشکل سخت افزاری مرتبط با هم داشته باشد .

– می توانید ویدئوپروژکتور خود را به محل شرکت ارسال نمایید تا به صورت رایگان عیب یابی کامل شود و در صورت توافق شما، تعمیر شود .

 

 

Drawing1 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , ماساژور برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: تعمیر ویدئو پروژکتور , دیتا/ویدئو پروژکتور , روشن نشدن دیتا پروژکتور , عیب یابی ویدئو پروژکتور , کرایه ویدئو پروژکتور و پرده نمایش , لیست قیمت و مشخصات ویدئو پروژکتور , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب خاص برای افراد خاص و آدرس lovita.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 822
بازدید کل : 28606
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com